sanew.blogg.se

Tankar, funderingar och händelser i min värld ;)

Rosetter & Krusiduller

Publicerad 2014-04-07 18:26:46 i Allmänt,

Alla är vi olika. Olika tankar, känslor och identiteter. Vilket är bra, det gör mig unik. Det gör oss alla unika. Mina tankar och erfarenheter är bara mina. Dom har jag egenhändigt tillförskaffat mig. Möjligtvis tillsammans med andra viktiga unika människor. Det är då de mest fantastiska upptäckterna och erfarenheterna gror och växer från ett litet frö till stora djungler av tankar, just tillsammans med någon annans tanke.

Om vi inte bara hoppar på tåget med någon annans åsikter och tankar. Följer strömmen. Inte tar ställning själv, vad tycker jag? Varför då? Vad känner jag om det här? Måste man genast tycka, tänka och ha en åsikt? Lite grubblerier kanske passar bra lite då och då? Så man hinner tänka och känna efter vad man tycker på riktigt!

Att vara på riktigt är viktigt! Inte för någon annans skull, utan för min och din egens skull. Att lita på sig själv. Vara trygg med sig själv, sin alldeles egna klippa att luta sig emot.

Men hur bra blir olika med tanke på Jimmie Åkessons tankar och erfarenheter? Han känns lite så där….onödig. Onödig liksom rosetterna på alla trosor och bh:ar. Fyller inte direkt någon funktion. De får liksom aldrig någon direkt uppmärksamhet fast vi vet att de finns där. De tar en liten men obetydlig plats. Oftast bortglömda. Ja, onödiga helt enkelt.

Rosetten Åkesson kan däremot nu när jag tänker efter göra så att jag tar ställning, grubblar, tänker tankar, känner och tar ställning för vad jag tycker! Och varför!  Har medlidande för dem som följer strömmen utan att tänka själva, utan att känna, utan att vara trygga med sina egna åsikter.

Men livet är så schysst att det är tillåtet att ändra sin mening. Det du lilla Herr Åkesson, än är det inte försent. Däremot är det alldeles försent för enbart väggbonader och knätofsar. Mammutar och papputar också för den delen, de är utdöda sen länge tillbaka.   

                                                   Att vara på riktigt är viktigt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

sanew

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela