sanew.blogg.se

Tankar, funderingar och händelser i min värld ;)

Egoismens ansikte

Publicerad 2015-11-25 07:50:00 i Allmänt,

Världen känns som ett stort trassligt virr-varr nu. Vad är det som händer? Känner oro. Inte för mig själv men för dom som vi lämnar denna oroliga upp och nervända värld till. Krig av maktgalna herren-på-täppan dårar. Naturskövling av konsumtionsbehov. Orättvisor fattiga-rika av egoism. Sjukdomar! Naturkatastrofer! Listan är lång. Vad kan vi göra? Så många ändar att börja nysta i. Känns som spelreglerna i den stora världen snart är satta ur spel. Gränserna mellan onda och goda har blivit suddiga. Vem står för vad idag? Vad kan man lita på i detta tvära kast landet? Ska försöka rädda småfolket i vardagen iallafall så gott jag kan. Med kärlek, empati, givmildhet och glädje! Jag börjar med barnen! Det blir min ända i virr-varret att börja nysta i nu omedelbums! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

sanew

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela