sanew.blogg.se

Tankar, funderingar och händelser i min värld ;)

Sommar

Publicerad 2016-05-22 15:02:00 i Allmänt,

Äntligen nalkas lite sol och värme. Den efterlängtade sommaren är på väg. Tänk vad mycket vädret påverkar dom små och stora besluten. Vilka kläder ska jag ha idag, raggsockor eller bikini? Frukost, gröt eller jordgubbar? Vill jag ens gå upp ur sängen? Måste jag hälsa på grannen varje dag?

Har länge drömt om att få bo i ett varmare land. I varje fall då regn, slask, snö, tö, kyla, blåst, hagel drabbar mig. Ja typ hela året när jag tänker efter. Vid varje resa tänker jag att här kan jag lätt bo. Behagliga glada människor, fina omgivningar och framför allt perfekt väder för mig. Planerar och drömmer. Drömmar är turligt nog gratis annars hade jag inte haft råd att resa och drömma vidare.

Blir man någonsin riktigt nöjd? Finns det inte alltid något annat att sträva efter?

När jag tänker efter kanske kylan och slasket behövs för att jag ska uppskatta solen, värmen och grannen lite mer. Så är det nog. Ska försöka leva lite här och nu. Men jag ska aldrig sluta drömma om stort och smått. Stort för mig skulle vara om alla fick leva sitt enda liv friska. Smått skulle vara om någon uppfann mjukisbrallan som håller formen och jag slapp fula ”knän” som hänger.

                          ”Livet är som en sardinburk, alla letar vi efter nyckeln”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

sanew

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela